{{Title}}
תיכון שיח – מגמת המייקרים (Makers)
לעמוד בית הספר >>
מגמת המייקרים (Makers) כשמה כן היא: מגמה של אנשים יוצרים.
אחת המטרות של המגמה היא לאפשר יצירה בטווח רחב ככל האפשר, החל מהיי-טק (רובוטיקה, תכנות, מידול, מדפסות תלת-מימד, רחפנים וכו’) ועד הלואו-טק (נגרות מסורתית, ריתוך). באמצע יש תחומים כמו אלקטרוניקה, חשמל, עיצוב (עיצוב פנים, עיצוב גרפי, עיצוב תעשייתי, עיצוב אופנה) וצורפות.
המשותף לכל התחומים האלה הוא פתרון בעיות אמתיות, בזמן אמת, כשבמקום ללמוד משהו ואז לחשוב מה אפשר לעשות עם מה שלמדנו, מתחילים באיתור של בעיה או צורך אמיתי, ממשיכים ברעיון לפתרון הבעיה ואז לומדים מה צריך כדי ליישם את הפתרון שהוצע. הפוך מהסדר הרגיל.
ה”בעיות” או הצרכים יכולים להיות פרטיות/אישיות (ילד שרוצה לעצב לעצמו בגד, לבנות שולחן, להקים לעצמו אתר), צרכים שלנו בתיכון “שיח” (בניית ספסלים ופינות ישיבה, מערכת השקייה שתנטר את הלחות של האדמה עם חיישנים להשקייה יעילה, גם בתקופת החופש הגדול), צרכים של הקהילה שבה הם גרים, או בעיות גלובאליות, כמו זיהום מקורות מים, זיהום אור, זיהום אוויר, משאבים מתכלים ועוד.
למעשה כל יצירה, שימושית ו/או מעשית, היא יצרנות ולכן רלוונטית לתעודת המקצוע הזה. (אמנם יש בתיכון “שיח” גם הרבה עיסוק באמנות ויצירה שהיא נטו להבעה, ביטוי אישי, מימוש פוטנציאל, ואמירה כשזה נפלא ומבורך ועוסקים בזה אצלנו הרבה, אבל במסגרת לימוד תעודת מקצוע המייקרים יצירה אמנותית לא מספיקה. היא חייבת להתמודד עם בעיה ממשית).
קטגוריות בקטגוריה זו: